Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAngelo, Richard
TitelHow to Say "Trope": Some Notes on Teaching Foundations from a Non-Foundational Point of View.
QuelleIn: Teaching Education, 2 (1988) 1, S.76-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Cultural Influences; Education Courses; Educational Attitudes; Educational Philosophy; Foundations of Education; Higher Education
AbstractThe article describes an educational foundations course which invites a critical awareness of the degree to which the subject of education is more or less continually in the making, reconstituted again and again through the work of contradictory stories and images. Such "troping" permits joint participation in remaking the subject. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: